Kanadalı bir girişim tarafından geliştirilen eyebox2 adındaki kamera, 10 metre mesafeden kendisine bakıldığını anlıyor. Bu
işlevi çevresinde bulunan kızılötesi LED ışıkları aracılığı ile gerçekleştiren kamera, 15 derecelik açı ile bakıldığında, göz temasını yakalayabiliyor.
Vizontele'de, televizyon ile ilk defa tanışacak olan köylü vatandaşlarımıza, televizyonun nasıl çalıştığına
Bakışları algılayan Eyebox2 |
---|
Teknoloji, fotoğraflarda çoğumuzu kızdıran kırmızı göz problemine neden olan ışık yansımasından esinlenilerek geliştirilmiş. Fotoğrafçıların ve fotoğrafı çekilenlerin çoğu zaman canını çok sıkan bu durum, insan gözündeki retina tabakasının ışığı yansıtmasından dolayı ortaya çıkıyor. Eyebox2'yi geliştiren xuuk şirketi de bu özelliği kullanıyor. Kızıl ötesi bir göz ile belirtilen açıyı izleyen kamera, gönderilen ışık insan gözündeki retinadan geri yansıdığında bunu algılıyor. Bu yansımaları USB bağlantısı ile bilgisayara aktarabilen Eyebox2, böylece bilboardlara ne kadar bakıldığı ile ilgili sayısal değerlendirme yapabilmeyi de sağlıyor.
Billboardların yanısıra reklamcılığın diğer kolları ve iş yaşamında, tüketici alışkanlıklarını ölçmede büyük fayda sağlaması düşünülen Eyebox2, bakış açısı algılamada geniş açıya sahip olması ile benzerlerinden ayrılıyor. Perakendecilik sektöründe hangi ürünlerin, hangi renklerin ya da hangi yüksekliğin daha çok dikkat çektiği veya raflardaki sıranın ya da dizilişin tüketici ilgisini ne kadar etkilediğini ölçmek için veri toplamak, bu teknoloji ile sağlanabilecek faydalara örnek olarak gösteriliyor.
Ürünü geliştirenler, her ne kadar teknolojinin ilk kullanım alanını reklamcılık olarak belirlese de; teknolojinin gelecekte farklı iş kollarında kullanılmasını da mümkün görüyor. Göz temasının, teknolojik cihazlara taşınması ekseninde üretilen fikirlerin arasında; siz konuşurken çalmayacak telefon ya da uykuya daldığınızda kendiliğinden kapanacak televizyon gibi ürünler bulunuyor.
No comments:
Post a Comment