Tuesday, December 6, 2011

OpenWRT'de WR1043ND QSS düğmesi ile transmission hız limitlerini değiştirebilmek

İşlemler biraz kafa karıştırıcı gelebilir ama biraz linux'a yatkın olmanız daha iyi olacaktır.Öncelikle OpenWRT sisteminize opkg üzerinden transmission-remote paketini kurun.Bu paket hız limitlerini uygulamamızda bize yardımcı olacak.Daha sonra transmission-daemon programının settings.json dosyasında ki alt-speed ile ilgili hız limitlerini KB/s olarak ayarladıktan sonra işleme başlayalım.

Konsoldan klasörümüzü oluşturuyoruz
mkdir -p /etc/hotplug.d/button
Oluşturduğunuz klasör içerisine,WinSCP ile 00-button ismi ileyeni bir dosya açıp,  açıp içerisine şu scripti yapıştırıp, kaydedin.

. /etc/functions.sh
do_button () {
        local button
        local action
        local handler
        local min
        local max

        config_get button $1 button
        config_get action $1 action
        config_get handler $1 handler
        config_get min $1 min
        config_get max $1 max

        [ "$ACTION" = "$action" -a "$BUTTON" = "$button" -a -n "$handler" ] && {
                [ -z "$min" -o -z "$max" ] && eval $handler
                [ -n "$min" -a -n "$max" ] && {
                        [ $min -le $SEEN -a $max -ge $SEEN ] && eval $handler
                }
        }
}

config_load system
config_foreach do_button button

Sonrasında konsoldan aşağıdaki kodları uyguluyoruz.


uci add system button    
uci set system.@button[-1].button=BTN_1
uci set system.@button[-1].action=pressed
uci set system.@button[-1].handler='transmission-remote -as'
uci add system button    
uci set system.@button[-1].button=BTN_1
uci set system.@button[-1].action=pressed
uci set system.@button[-1].handler='echo 1 > /sys/class/leds/tl-wr1043nd:green:qss/brightness'
uci add system button
uci set system.@button[-1].button=BTN_1
uci set system.@button[-1].action=released
uci set system.@button[-1].handler='transmission-remote -AS'
uci set system.@button[-1].min=1
uci set system.@button[-1].max=4
uci add system button
uci set system.@button[-1].button=BTN_1
uci set system.@button[-1].action=released
uci set system.@button[-1].handler='echo 0 > /sys/class/leds/tl-wr1043nd:green:qss/brightness'
uci set system.@button[-1].min=1
uci set system.@button[-1].max=4
uci commit system


Geçmiş olsun, artık boşta duran düğmenizi , transmission-daemon'u kısacası kaplumbağa moduna sokmak veya çıkarmak için kullanabilirsiniz.

No comments:

Post a Comment